Mamy przyjemność przedstawić kolejny numer Ryzyka szkody – w naszej ocenie niezwykle interesujący, bo obejmujący tematykę, jeszcze na polskim rynku ubezpieczeń nie do końca zgłębioną.
Tym razem skoncentrowaliśmy się bowiem, na zagadnieniach związanych ze szkodami lotniczymi oraz uszkodzeniami statków i jednostek pływających.
W ostatnich latach obserwujemy systematyczny wzrost dostępności statków powietrznych i jednostek pływających na rynku polskim, dla coraz większej liczby, niekoniecznie bardzo zamożnych odbiorców. Używane samoloty szkoleniowe, coraz częściej znajdują się w zasięgu finansowym niewielkich aeroklubów, czy nawet osób prywatnych. Podobnie przystępne ceny używanych barek, pogłębiarek i refulerów, powodują coraz większe zainteresowanie tego typu urządzeniami przez przedsiębiorców.
Omawiane szkody są dość trudne do likwidacji – wymagają bowiem nie tylko znajomości zagadnień technicznych, ale również sprawnego „poruszania się” w kwestii prawa lotniczego i regulacjach właściwych dla jednostek pływających. Niezbędnym jest, by Likwidator posiadał doświadczenie zawodowe w tego typu sprawach – nie są to bowiem szkody intuicyjne.
W bieżącym numerze przedstawiliśmy Państwu zarówno aspekty techniczne jak i prawne wskazanych szkód oparte na autentycznych przypadkach, przy których dzięki zaufaniu Zakładów Ubezpieczeń, mieliśmy okazję brać udział.