<<<< wszystkie aktualności

Ryzyko Szkody – kwiecień-czerwiec 2016 r.

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

W dniu rozpoczęcia XIX Kongresu Brokerów na pierwszym miejscu postawiono sobie za cel doprowadzenie do wzrostu wartości pracy brokera na rynku ubezpieczeniowym. W tym miejscu warto postawić sobie pytanie, jakie działania muszą zostać podjęte, aby można było mówić o rozwoju i wzroście. Na pewno jest to wysoka jakość usług, za którą idzie (lub powinna iść) wartość, dodana w postaci wzrostu prowizji.

Skoncentrujmy się na tej części usług, która obejmuje obsługę Klienta w momencie zaistnienia szkody. Osobiście uważam, że to jest ta bardzo ważna chwila, gdzie Klient oczekuje merytorycznego wsparcia i pomocy w takich aspektach, jak:
• ocena zakresu szkód,
• pomoc w sytuacji kryzysowej przez wsparcie decyzyjne,
•przygotowanie Klienta na spotkanie z likwidatorem/ubezpieczycielem,
• pomoc w spotkaniu z likwidatorem, omówienie zapisów polisy,
• przygotowanie roszczenia,
• procedowanie procesu likwidacji.

Na podstawie doświadczeń można wskazać, że jest to najtrudniejszy sprawdzian brokera, dlatego współpraca pomiędzy nim, a likwidatorem jest bardzo ważna. W mojej ocenie, bazując na setkach szkód, wielu spotkaniach oraz szkoleniach, powinniśmy rozumieć się w tym ważnym dla Klienta procesie – musimy współpracować, darzyć się zaufaniem i dążyć do osiągniecia porozumienia. Dlatego nasza praca, praca likwidatora, musi być dla brokera oraz jego Klienta transparentna – jasny i przejrzysty proces komunikacji, wyjaśnianie ustalonego zakresu oraz wartości szkody, jak również rozwiewanie wszelkich innych wątpliwości.

Wierzę, że w pespektywie czasu wysoka jakość obsługi pozytywnie wpłynie na zmianę postrzegania Ubezpieczyciela w oczach Klienta – już jako partnera w biznesie, nie tylko w momencie zawierania umowy, ale także w sytuacji kryzysowej, wymagającej pomocy i szybkiego wsparcia. Dołóżmy wszelkich starań, by wychodzenie z kryzysu było z korzyścią dla wszystkich uczestników procesu oraz aby cena nie była jedynym wyznacznikiem wyboru.

Z okazji XIX Kongresu Brokerów oddajemy w Państwa ręce specjalne wydanie „Ryzyka Szkody”. Specjalnie na tę okazję zebraliśmy naszym zdaniem najciekawsze, a jednocześnie swobodnie nawiązujące do tematu tegorocznego Kongresu zagadnienia – „Wychodząc z kryzysu”. Staranność przygotowania umowy ubezpieczenia, likwidacja szkód w obiektach zabytkowych, czy konsekwencje braku ubezpieczenia BI – to tylko niektóre z poruszanych tematów. Szerokie spectrum omawianych w tym numerze problemów pokazuje, iż tak naprawdę mieliśmy styczność z każdą branżą przemysłu, co zapewnia sprawną i szybką likwidację szkód. Przekłada się to również na profesjonalizm i obsługę zleceń na najwyższym poziomie merytorycznym. Nasz zespół blisko stu pracowników o bardzo wysokich kwalifikacjach, wsparty partnerstwem Cunningham Lindsey International Limited, zapewnia obiektywną likwidację szkód, wyceny oraz inną pomoc Ubezpieczycielom, brokerom oraz wszystkim naszym Klientom.

Zapraszamy do lektury i do zobaczenia na Kongresie.

Eksperci NEMU | RYZYKO SZKODY
Marcin Kapuściński
Prezes Zarządu Eksperci NEMU Sp. z o.o.
Redaktor Naczelny